Köpvillkor

 

 

 

 

 

Den som beställer varor på hemsidan måste ha fyllt 18 år annars krävs målsmans godkännande av köpet. Vi följer konsumentköplagen, läs mer om dina rättigheter här: http://www.konsumentverket.se/Lag-ratt/Lagar/Om-konsumentkoplagen/

 

 

 

1. Priser och betalning

 

 

 

Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna utan föregående avisering och reserverar oss för ev. fel i produktinformationen.

 

1.1. Kortbetalning

 

Betala säkert med ditt VISA/MasterCard-kort. Din betalning är 100% säker genom DIBS (www.dibs.se). DIBS är en av Sveriges ledande leverantörer för betalning på nätet. Kortnumret skickas via en krypterad anslutning direkt till banken. Ingen transaktionskostnad tillkommer.

 

1.2. Klarna faktura

 

Handla nu - betala efter leverans! När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

 

-Få alltid varan innan du betalar -Betalningstid - alltid 14 dagar -Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter -Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans - och hemförsäljningslagen -Ladda ner dina fakturor från klarna.se -Möjlighet till delbetalning En aviavgift om 29 kr per köp. Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift på 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 25.50%. Vid köpet görs en mikroupplysning för att vi ska veta att du är du. Dina personuppgifter behandlas då i enlighet med personuppgiftslagen, och kan komma att användas för marknadsföring av spännande erbjudanden och tjänster.

 

1.3. Klarna konto

 

Delbetala från 50 kr/mån! Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

 

-Få alltid varan innan du betalar -Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet -Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter -Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura -Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad -En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp -Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

 

0 kr i uppläggningsavgift. För Klarna konto gäller årsräntan på 19,5% och effektiv ränta från 26,99% vid köp om 10 000 kr. Med andra ord blir den genomsnittliga räntekostnaden per månad, om du handlar något för 1 000 kr, ca 16,5 kr.

 

 

Har du några ytterligare frågor eller funderingar ar du välkommen att ringa Klarna på 08- 120 120 10 vardagar mellan 08.30 – 20.00 och helger 10.00 – 17.00.

Länk till Klarnas Allmänna villkor. Länk till Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation


1.4. Förskottsbetalning

 

Du betalar i förskott till vårt bankgiro 866-6679. Du anger namn och order ID som meddelande. Ditt order ID hittar du i orderbekräftelsen som skickades till mailadressen du uppgav vid beställningen, vill du få din orderbekräftelse på nytt så kontakta oss.

 

Leverans sker när beloppet finns på vårat konto.

 

2. Ångerrätt Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan.

 

VIKTIGT! Innan du returnerar en vara, oavsett anledning, är det viktigt att du kontaktar oss så att du får instruktioner om hur du skall emballera och returnera varan. Du får INTE bryta emballaget och/eller använda produkten. Ångerrätt gäller inte på nedsatta produkter/rea varor. Det är viktigt att du skickar med den notering som du får av oss, så vi vet vem du är och vad felet gäller.

 

Du som kund står för returfrakten vid åberopande av Ångerrätt och öppet köp i 14 dagar. Ångerrätt och öppet köp 14 dagar gäller ej företag. Alla returer ska skickas som Brev, Rekommenderat Brev, Postpaket, Företagspaket 16.00 eller DHL Paket. Returer som skickas mot Postförskott kommer ej lösas ut. Returer som inte uppfyller dessa kriterier kommer att returneras till kund mot returfrakt samt hanteringskostnad.

 

3. Leveranstid

 

Vi strävar efter att du ska få din beställning hem så snart som möjligt. Varor skickas från vårat lager inom 1-2 dagar. Beställningar skickas med DB Schenker eller Posten. Varor under 1 kg skickas med Posten och över 2 kg med DB Schenker Sverige. Leveranstiden är 1-3 dagar beroende på bostadsort. Beställningsvaror/Varor som ej finns i lager skickas så fort de finns i lager, och kan i vissa fall skickas separat. Ingen extra fraktkostnad tillkommer för delleveranser som sker på vårt initiativ.

 

 

 

Var är mitt paket?

 

Du får ditt kollinummer via E-mail och kan själv spåra din order på Schenkers hemsida, http://www.privatpaket.se eller http://www.posten.se. Så snart paketet har anlänt till ditt uthämtningsställe så skickas en SMS-avisering till dig som behövs tillsammans med legitimation vid uthämtning.

 

4. Leveranser

 

Alla leveranser sker med DB Schenker Sverige eller Posten. Outlösta försändelser debiteras för närvarande med 300 kr.

 

Vi tar gärna emot beställningar från övriga länder och grannländer i Norden. Kontakta AerPad innan beställningen genomförs så att vi kan bekräfta tillgång, leveranstider och tillägg att täcka ökade leveranskostnader.

 

Vid tveksamma beställningar tar AerPad alltid kontakt med kunden för en bekräftelse av ordern. Olagligt användande av personuppgifter resulterar i att ärendet ovillkorligen rapporteras till polismyndigheten. Avtalet om köp av den beställda varan är bindande när ni har fått orderbekräftelsen via e-post.

 

7. Leveransförsening

 

Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post, om det är vi som är vållande till förseningen. Vi gör allt för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, t ex då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

 

8. Transportrisken

 

Om en försändelse skadas under transporten, ska anmälan göras till transportören/uthämtningsstället, och kommer därefter ersättas därifrån eller från oss. Vi står inte för transportrisken vid eventuell retur till oss. Om en försändelse förloras under transporten, ska anmälan göras till transportören eller till oss, och kommer därefter ersättas därifrån eller från oss. Vi står inte för transportrisken när försändelsen är oförsäkrad eller vid eventuell retur till oss.

 

9. Returer/Reklamation

 

AerPad besiktigar varje försändelse innan den skickas till dig. Skulle varan ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer så åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet.

 

Du måste alltid kontakta oss innan du returnerar en vara. AerPad frånsäger sig allt ansvar för de returer som skickas utan vår vetskap. Ev fel ska reklameras till info.aerpad.se där du förklarar felet i detalj och bifoga gärna fotografi ihop med beskrivningen. Vi åtgärdar felet och skulle det ej vara möjligt så ersätter vi varan med en ny eller liknande vara. Kunden betalar returfrakten.

 

Alla returer ska skickas som Brev, Rekommenderat Brev, Postpaket, Företagspaket 16.00 eller DHL Paket. Returer som skickas mot Postförskott kommer ej lösas ut. Vid retur ska varan emballeras på ett sådant sätt att varan eller dess förpackning inte kan komma till skada.

 

10. Återbetalningsskyldighet

 

Återbetalningar görs till det Kort/Konto du betalat med. Har du betalt på annat sätt görs återbetalning i första hand till bankkonto och sker oftast inom 10 arbetsdagar eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot returen.

 

11. Garanti

 

AerPad säljer alla produkter med 1 års garanti mot fabrikationsfel enligt konsumentköplagen. Garantin gäller ej förbrukningsdetaljer. Ditt garantibevis är din orderbekräftelse som du erhåller via e-post. Kunden står för frakten till oss och vi tillbaka till kund.

 

12. Kampanjer

 

I vissa fall kan kampanjprodukter vara märkta med max en (1) per kund. Om detta ej respekteras, förbehåller vi oss rätten att endast skicka en vara och inte återbetala summor som understiger 10 kr.

 

13. Sekretess och säkerhet Personuppgifter

 

Alla sidor där du lämnar personliga uppgifter vid köp är 100% säkra sidor (krypterad överföring). När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer (Personnummer vid fakturabetalning). I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Vi dokumenterar även kommunikation som vi har med dig via e-post, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. AerPad kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part. Enligt Personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort.

 

14. Tvist och Force majeure

 

Vid eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, eller liknande händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses och påverkar ingångna avtal från AerPad, som gör att AerPad ej kan hålla nämnda avtal, skall utgöra grund till att AerPad befrias från sina förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

 

 

 

15. Övrigt

 

Vi reserverar oss för prisförändringar och eventuella fel i artikelinformationen på vår hemsida samt förbehåller oss rätten till förändringar av specifikationerna utan föregående avisering.